úterý 20. listopadu 2012

Česko v Berlíně

Při čekání na skajpování s Bárou jsem si vyřídila mnoho důležitých věcí.
Například jsem si spočítala (mimochodem, přihlášení na všechny moje účty mi trvalo asi půl hodiny - když během měsíce v cizí zemi jste nuceni si zařídit asi milion nových přihlašovacích jmen a hesel a účtů a blabla, tak se vám pak lehce může stát, že zapomenete nejenom málem jak se vlastně jmenujete, ale taky třeba pin na českou simku, kterou používáte už asi deset let. Jo, takže proto mi už dva týdny nefunguje český číslo, možná jste to už zjistili) -  že jestli chci neumřít hlady, koupit něco na Vánoce, dojet na ty Vánoce domů a jen někam oslavit Silvestra, tak už si teď nemůžu ani pípnout (čti - koupit si ty nový boty, který jsem si vybrala v nejlepším obchodě na světě). 
K tomu obchodu - to jsme tak šly v sobotu s Maruškou, která mě přijela navštívit, z jedné výstavy fotek a plánovaly se jít najíst do jednoho vietnamského bufetu... A najednou - boty! Všechny krásný, kožený, zlevněný, vyzkoušela jsem si snad všechny co je tam měly... Všechny jsem chtěla. Stačily by mi ale jen jedny, malinkatý, vážně..
Vietnamskej bufet, doporučenej od Kathariny, byl výbornej! Číšníci milí, rychlí, všude plno lidí - a jídlo by bývalo určitě taky výborný, kdybychom nezapomněli, co znamená 'würzig' a kdybychom rozuměli vietnamsky a tak mohly zjistit, že naše objednávka je vlastně polívka. A vietnamská, představte si to! :) Takže ty nové chutě jsme trochu nezvládly a radši si objednaly mléčný koktejl, aby nám z toho neshořela pusa.
Taky jsme byly v Potsdamu - vlastně docela nudné části Berlína, která ale vlastně už není Berlín, ale samotný městečko, kde nejvýznamnější je obří zámek Sanssouci. A všude plno zahrad, který by určitě byly krásný v létě... ale myslím, že na podzim byly ještě lepší! Minimálně ta atmosféra nás úplně dostala - všude mlha, takovýto krásný depresivní podzimní počasí, na stromech asi pět listů, všude mokro. Procházely jsme se tam asi tři hodinu a probraly záležitosti celé zeměkoule :)
 
 
 

České centrum hledá na příští semestr praktikanty. Tyjo, to je škoda, že v Berlíně nejsem kdovíjak šťastná, jinak by do toho hned šla!!
V tom Č.centru jsme byly s holkama v pátek večer. Utopenci, Dva, Staropramen, všechno zadarmo (tak jak to my češi máme rádi:) a dokonce i náhodné setkání s dvěma brňákama. Milé! Ale na Tramín doveženej Maruškou stejně nic nemá :))


Žádné komentáře:

Okomentovat