pátek 14. září 2012

jak mi tu vsichni pomahaji

Prichazim tu na tolik zajimavych a super veci, ze je ani nestiham zapisovat!
Porad od vsech (fakt od vsech, prisaham... ucime se o tom dokonce i ve skole!) slychavam, jak je Berlin inspirujici a rozporuplny a multikulturni a tolerantni mesto.



Presvedcila jsem se o tom za posledni dny nekolikrat. (Ne porad. Treba na kolejich Schlachtensee, hodinu od centra, kde rostou vsude stromy a kde je spis slyset cinstina a rustina a anglictina..tady ne). Ale kdyz vyrazim do mesta, jsem überrascht. Totalne. Krasa.

Presvedcila jsem se o tom napriklad posledni sobotu. Vylet k nedalekemu jezeru Wannsee s holandanem Bartem byl paradni...(voda cloveka strasne uklidnuje)..ale mnohem lepsi byla potom moje prvni navsteva Ost Berlinu. Na Wankelmuta jsme vyrazili kousek pred pulnoci. Vystoupili jsme z metra...a zavalily nas davy mladych. Vsichni sli na Revarel Strasse, znamou ulici plnou klubu.. To bylo husty, prisaham, vladne tam uplne skvela atmosfera. Asi za minutu nam s Bartem nekdo nabidnul koks, ale jinak to tam bylo uplne bezpecny. Pri hledani nejzapadlejsiho klubu na svete, kde mel Wank. hrat, nas jeden Berlinan ujistil, ze to jeste bude zavrene, protoze 'vsichni tu chodi na party pozde v noci, treba v pet rano..'
Takjo. V pet rano. Dlouho jsme pri cekani na otevreni klubu s Bartem vymysleli, CO asi ti Berlinani teda do tech peti rano DELAJI. Spi? Any other suggestions?
Wankelmut byl skvelej, pridali se k nam potom moji potencialni spolubydlici (ktere znam pres Katharinu), ve ctyri rano nas chteli pozvat na tequilu a kdyz jsme rekli, ze uz musime jit... muzete trikrat hadat, co nasledovalo. 'Schon??' Jo, a cesta do Schlachtensee nam trvala pred hodinu a pul. To je jako bych trikrat denne jezdila..treba do Hradce Kralove.

V nedeli jsem SKORO mohla byt v nejhezcim byte v Neuköllnu, u reky, vsude kolem Turku a skvelych hospod a vyborni spolubydlici... Kdyz jsem dostala uz druhe odmitnuti (potrebujeme kluka, promin!!), byla jsem v pondeli tak zdeptana.. ze jsem prestala byt az vecer, kdy jsme sli s klukama z koleji PLAVAT, prelezli jsme plot a neplatili eura a pak jsme zpivali ve vode a ja jsem kourila a koukala na hvezdy, obzvlast na Große Wagon, a rikala si, jak jsem mohla zapomenout hledat ty krasny veci okolo sebe.
 
V utery jsem byla na veceri s berlinskyma katolikama. Ti se vyznacujou tim, ze 1)piji alkohol asi trikrat vic nez ti u nas 2) mluvi na me jenom nemecky 3) mam podezreni, ze maji nejakou soutez s nazvem 'Jak pomoc Alzbete v Berline', protoze se muzou pretrhnout, abych se tu mela hezky. Coz je super, no ne?

No a tak jsem se nejak dostala na nejvetsi udalost nemeckych katoliku v Berline, kde byla pritomna i Angela Merkel, a ja jsem mela roztrhanou tasku a cerveny nehty a byla jsem nepatricna.

Ve ctvrtek jsem byla uplne rozhozena z toho, ze po mne chteji, abych sla v patek tocit nejakou reportaz (sehnali mi spoustu materialu, v nemcine, a prej se budou otevirat nejaky socialni domy pro Romy a ze to bude hrozne velky, tak jsem se nepatricne prorekla, ze me to zajima, protoze jsem pracovala s Romama...a oni mi shaneli diktafon a povoleni na vstup a prej tam musim jit. Opakovala jsem si svoji nemcinu a bylo mi spatne z nervozity).

Nesla jsem v patek proto do skoly, rano hodinu hledala urcene misto, hned pri vstupu jsem nahodne narazila na kluky z Ceske televize. Jeden vypadal jak Pavel Klusak a druhej pry taky studoval na FU. Bylo jim asi o 10-20 let vic a ja jim suverene zacala tykat a pak to bylo trosku trapny. Pujcili mi mobil misto diktafonu a pak jsem s nima stravila moc pekne dopoledne.. Oni honili dulezite osobnosti a ja stala a usmivala se a pak jsem drzela diktafon a odhodlavala se k nejake otazce v nemcine, ale vsichni byli rychlejsi nez ja, takze mam reportaz skoro bez sveho pricineni.
Ted si pisu s tim reporterem Martinem Jonasem, ze mu to nejde odeslat (ha!! nejsem jedina, kdo ma problemy s technikou!), takze z toho mozna nic nebude, ale stejne. Byla to zabava a mam jejich vizitky, prej kdybych neco potrebovala. Jo a prej jsem odvazna. 8-) 

No a dalsi postrehy - kluci v Berline jsou vsichni krasni, ale ja tu kupodivu myslim na sve stare lasky (cimz se potvrzuje, ze clovek pred nicim nikdy neutece...zajimave!), decka z Erasmu jsou v pohode, ale zadna druha Katharina ani druhy Krepindl tu teda neni. Vopruz, trochu. Nemcina me bavi, ale mluvim pul napul anglicky a nemecky, takze ji moc neprocvicuju (ale s kamaradem z Nemecka, ktery je z Berlina, ale zije na okraji a dokaze se tu ztratit vic nez ja, si pisu nemecky). Egal!

Prijedte za mnou, zajdem na kafe!


Žádné komentáře:

Okomentovat