neděle 23. září 2012

sprostá slova v Berlíně

Víkendy jsou tu vždycky něčím speciálním.
Vyznačují se ... možností spát dýl než do půl osmé, nejistým pocitem, jak se člověk zabaví a strachem, aby volný víkend v Berlíně nepromarnil, zatím naštěstí pěkným počasím (nebo alespoň hrozně zajímavým - strašně rychle se tu dokáže obloha změnit! V úterý si sedím s kamarádem v osm večer pěkně u nějakýho rybníčka v parku, teplo jak v srpnu... a do půl hodiny je taková zima a obří vichřice, že rybníček má beztak dvoumetrový vlny!:), a spoustou dalších věcí, jako je třeba Flohmarkt v Prenzlauer Berg, který je prý děsně legendární a krásný a já na něm ještě nebyla!
Včera byla podruhé Erasmus Party. Vzpomínáte na ty obří skupiny lidí v Brně, kteří pořvávají před kluby jako je Caribik nebo Two faces, odkud zní příšerná hudba (stylu pop 21.století, Rihanna a spol... moment, malá vsuvka, google automatických oprav mi nepodtrhnul slovo Rihanna - znamená to, že se tahle kóča dostala i sem?? Že už její jméno má stejnou váhu jako všechna ostatní česká slova? No fuj teda!:)... a kde se  to kolem druhé hodiny začíná nebezpečně párovat a po sobě plazit. Tak do této skupiny teď PATŘÍM. Musela jsem se tomu včera fakt smát, když jsem si to uvědomila - v Berlíně je slovo Erasmus skoro sprosté slovo (před těma pravýma Berlíňákama..).
Party se konala v klubu na ulici v Kreuzbergu. Asi v jednu mě přišel ze řvoucího a rychleseseznamujícího davu 'zachránit' Alberto, kluk z Kostariky, který tu studuje magistra,  a který hned na začátku pobytu v lednu narazil na skvělé lidi, kteří mu ukázali ten správný Berlín. Věděl proto, že asi deset metrů od nás je spousta jiných míst, kde se neplatí 5 euro za vstup na to, abych mohla zpívat Makarenu a tančit na dýdžeje, který vypadal, že je učitelem dějepisu, který si ujíždí na hitovkách z rádia.
No a potom jsem najednou byla na místě, kde všichni jsou tak akorát sympatičtí, všichni mluví německy a nekřičí u toho, hudba je tak akorát na to, aby člověk u povídání mohl trochu tančit a když vás to unaví, tak si jdete sednout ven na dřevěný prkna, který vedou přímo do vody, Spree, jehož ramena se prolínají celým středem Berlína... Pak si jdete dát svůj první berlínský kebab, rozbrečí vás přemíra pálivé omáčky, ale stejně musíte na konci Albertovi říct "lecker!!", protože to zaprvé fakt chutný bylo a zadruhé už se bavíte 2 hodiny jenom německy, protože jste se usoudili, že s angličtinou se člověk tady může jít zahrabat.

Teď to vypadá, že tady člověk o víkendu jenom kalí... což je pravda.
Já u toho ale ještě stíhám výlet do Potsdamu (kde jsem na nástupišti při čekání na autobus kamarádovi z Berlína nadšeně sdělovala oblíbenou větu Čechů : Meine Liebe, komme fike! a on se pak styděl, protože mi nedošlo, že ostatní nám rozumí)..a taky třeba ostatní věci.
A teď si jdu konečně udělat snídani, budou čtyři vodpoledne.


1 komentář: